Orkesten

Harmonie Stad Grave bestaat uit 2 orkesten, namelijk harmonieorkest en de slagwerkgroep. Tevens zijn veel van de leden actief in vertakkingen die door de jaren zijn ontstaan uit de Harmonie Stad

Grave. Zo bestaat het ‘Graafs Muziek Kapelleke’ sinds 1914, een orkest dat ’s nachts optreedt bij het inluiden van het nieuwe jaar en tijdens de doortocht van de Nijmeegse vierdaagse. Zijn de “Mertbloazers” opgericht, een van origine carnavalsorkest dat is uitgegroeid tot een all-round amusementsorkest. En bestaat het senioren orkest de ‘Havenmuzikanten’.

Harmonie orkest

Harmonie Stad Grave bestaat sinds oprichting uit een harmonieorkest. Het huidige orkest bestaat uit 40 actieve leden, waar zowel jonge als oude leden spelen. Dato 2023 varieert de leeftijd tussen 16 en 81 jaar. Vanaf april 2023 staat de harmonieorkest onder leiding van dirigent Joost van Wichen.

De harmonieorkest repeteert op donderdagavond van 19:45u tot 21:30u in de grote zaal van Catharinahof.

Slagwerkgroep

De slagwerkgroep is sinds 1965 onderdeel van de Harmonie Stad Grave en is niet meer weg te denken. Het huidige slagwerkgroep bestaat uit ca. 9 actieve leden, zowel jonge als oude leden. Dato 2023 varieert de leeftijd tussen 12 jaar en 68 jaar. De slagwerkgroep staat onder leiding van dirigent Ben van Kuppenveld uit Langeboom.

De slagwerkgroep repeteert op woensdagavond van 19:00u tot 21:00u in de grote zaal van Catharinahof.